1 feb 2013

Els teus petits canvis SÍ són poderosos!!!



Quan era petita, a casa meva, una setmana jo i una altre el meu germà, baixàvem la bossa negre de tota la brossa que havíem generat aquell dia, a quarts de 12 escoltavem el sorollós camió com buidava els contenidors. Un únic contenidor verd per a tots els residus. Ara, després d'una colla d'anys ha desaparegut el contenidor universal i hi ha de tots els colors, jo, reconec que sóc bastant desastre i cada dia, a casa, em renyen perquè no hi ha manera que ho faci bé. 


Desde fa uns dies que a la tele surten, i no poques vegades... sinó repetitivament, unes cheerleaders, molt mones elles, que enlloc de pom poms a les mans porten envasos, que ens recomanen simpàticament que “si ets envàs, a veure on vas?”. He de felicitar a l’equip d’estratègia de màrqueting, ja que aquest minifestival televisiu, polèmica viral inclosa, se’n parla per tot arreu i no ha passat desapercebut. Ara, tinc els meus dubtes, de si després del ritmic consell de les nenes, reciclem més i bé o no?

Les cheerleaders són gracioses i pesadetes, molt pesadetes... així que jo em quedo amb l’entranyable Capità Enciam, aquell personatge dels anys 80, amb una enciam al pit, vestit de verd, de cap a peus, amb tela de diferents tonalitats de “fieltro”, tot sent de ficció va aconseguir ser un més de la família i va entrar en totes les cases per ensenya’ns la paraula reciclatge, per aquells temps tant desconeguda per tots nosaltres. El Capità Enciam era un superheroi, protagonista de petites històries que donava consells ecològics i ens va fer un primer aproximament al desenvolupament sostenible. Hem de fer un esfoç per ser respectuosos amb el nostre planeta, fer tot el possible per a conserva’l i sobretot protegir els recursos naturals per al nostre benefici i el de les generacions futures.

Recordant al Capità, també he de felicitar l’equip que el va crear per l’eficàcia de les coses senzilles i clares. I ara... arrugo les celles, creuo els dos braços amb els punys tancats i dic ben alt: ELS PETITS CANVIS SÓN PODEROSOS!!!

cristina.grosp@gmail.com



No hay comentarios:

Publicar un comentario