23 ene 2013

Com ha evolucionat la comunicació! O no?


L'altre dia els hi explicava als meus fills que quan jo tenia la seva edat no existien ni els ordinadors ni els telèfons mòbils, tant sols el telèfon fix. No se'n sabien avenir, em preguntaven sorpresos com ens relacionàvem els amics.

Si miro enrere, fins i tot, jo em sorprenc, com ha canviat tot. Abans, no tant sols utilitzava el telèfon, sinó que escrivia cartes (que guardo amb molta cura en una caixeta i hi ha dies que les torno a llegir, m’encanta!). Em cartejava amb els amics d'hivern, a l'estiu i amb els amics d'estiu, a l'hivern. I com m'agradava rebre resposta, encara que fos curta feia uns bots d'alegria!!! Quan enviava una carta, calculava el temps i acte seguit, cada dia anava a la bústia a veure si hi havia una resposta.

La manera de comunica'ns ha canviat, sí!, però les ganes de rebre respostes, no! Tot al contrari, aquesta necessitat ha augmentat. En el cas de la missatgeria instantània, que avui en dia, ens permet comunica'ns en tot moment i a qualsevol lloc. Escrivim un missatge, i qui no s'ha quedat mai mirant el mòbil esperant que la persona respondrà immediatament. Hi ha moments que penses, "bé està treballant i no pot respondre" "està conduint" "no té bateria", "s'ha deixat el mòbil a casa" passen les hores i... res de res, quina desil·lusió, vols dir que l'ha rebut? Pensem... ja que... qui no es mira el mòbil 100 vegades al dia.

En els missatges escrits passa exactament el mateix, envies un missatge i res de res, passen les hores, passen els dies i cap resposta. Crec que tothom es mereix una resposta, simple, amable, ja que algú a l'altra banda, ha utilitzat part del seu temps per escriure'ns, per comunica’s amb nostraltres, i això és mereix un respecte, sigui qui sigui.

Un exemple que se'm ve al cap, no contestar un missatge és com saludar una persona pel carrer i que aquest ni et miri, ho trobo molt desagradable. Així que crec en l'educació i el respecte en els contactes, encara que aquests siguin virtuals. No som màquines, som persones les que estem a l'altra costat de la pantalla de l'ordinador o del telèfon i són molt agraïdes les respostes, a tots ens agraden, a mi, a tu i a tu també!

cristina.grosp@gmail.com


1 comentario:

  1. Ho has clavat!! Passa poques vegades la no resposta i no et deix de sorprendre, però vull pensar que sempre hi ha un motiu ;)

    ResponderEliminar